Friday, December 31, 2010

twenty ten

hey blog. lama aku x tego kau kan. yelah. exam en. nak wat camne. tp aku mmg dah jarang pon tulis2 ngan kau ni. dah x de passion org ckp? haaa. lebih kurang camtu la. tp disebabkan ari ni hari last utk tahun 2010, maybe aku nak tulis something cuma tajuknya x dapat lagi.hmmmm.

okay la. dari 2000 smpai 2010 banyak benda dah jadi. 10 tahun en. kalau setahun pon dah banyak, 10 tahun apatah lagi ye tak? dulu time 2000 aku darjah 3. skarang 2010 dah jadi pelajar 2nd year medic. mesti aku yang time darjah 3 tu tak sangka yang dia akan amek medic. yelah, dulu time kecik2 sume cita2 nak jadi askar la, polis la. paling best, pilot. sbb dga membe cite gaji banyak. haaa bagus la tu. bila dah besar sket, tau pilot susah nak buat family, terus x jadi haha

hmmm kalau fikir2 balik time kecik ni, memang best. yela an, time tu la paling skit masalah nak pk dlm kepala. lek jeee. pagi g kelas, petang2 main. kalau dak2 skarang ni, jarang tgk main kat dpn umah. sume nak main game. yela dunia dah maju en =.=''

dulu time dajah 3, time tu la 1st time aku merasa jadi ketua kelas. asal diorang pilih aku pon tatau. maybe sbb saje nak kenakan aku kot tp biar la. dak kecik an. dulu2 aku kuat nangis. dlm setahun tu, ade la dlm 2 3 4 kali gak nangis kat skola. wat segan je kalau ingat balik. oh time dajah 3 gak la ade PTS. PTS stands for apa, tu aku tatau tapi kalau dak2 dajah 3 yg amek exam ni then lepas, diorang boleh lompat terus pegi darjah 5. skip darjah 4. aku lepas PTS ni tapi aku tanak lompat sbb nanti hilang kawan2. tanak arrr D:

darjah 4 aku still jadi ketua kelas. terbaik en. =.='' dgn budak2 yg mostly sama je mana taknya. aku ingat time darjah 4 ni aku ade sorang cikgu ganti time hujung2 tahun tu. dia ajar math. baru lepasan uni kot. sempoi je. aku suka gila kot cikgu ni sbb time dah abes exam akhir thn tu, dia bawak g kelas yg ade tv then lepak dlm tu. dak2 laki nnt dia ajar main poker. terbaik en? ahaha. oh and satu lagi peristiwa, time awal2 dlu ustazah aku cuti bersalin and kelas aku macam diabaikan terus. time agama je bising. x de cikgu ahaha. so bila time exam, haaa mula la dpt markah rendah and dak2 pompuan nangis sbb fail. ahaha. aku x ingat la aku fail ke tak tp yg aku ingat aku x pna fail subjek yg blaja2 ni la hehe ;D

darjah 5 plak x banyak sangat yg aku ingat. yang aku ingat, kitorang nye kelas special sket en 5 BAKAWALI. masa awal tahun tu kelas kitorang je masuk kelas kena bukak kasut. and kitorang x de pintu blakang. time tu aku ingat aku ade suka sorang budak perempuan ni. time awal tahun tu dia pindah pegi sekolah jalan 2. oh btw aku sekolah jalan 3. then time lepas pertengahan tahun tu sekolah aku n dgn sekolah menengah kat sebelah ade buat macam ekspo? so dak2 skola jalan 2 ni datang la jalan kaki. and time tu aku jmpe la balik dak yg aku suka tu and kawan2 dia dtg kat aku and mcm ckp dia suka aku.tp time tu aku ni bersih lagi so tak pena terpk pasal kapel2 ni ahaha. so aku cam lek je balas, ''oh ye er''. then aku x ingat aku ckp ape tapi aku bla dari situ. ahahaha. and akhir tahun time tu, kitorang ade senam robik. kelas lain hantar perempuan, kelas aku hantar laki. styleee tp tak menang la haha. and tahun tu jugak aku berazam aku TAKKAN MENANGIS LAGI!! ahaha

and time darjah 6 time ni la paling banyak yg aku ingat. ahaha. time ni kelas aku yang dari dulu tu dah pecah. cume tinggal beberapa je yg still sama. tahun ni jugak la aku still jadi ketua kelas. 4 tahun berturut2. korang bayangkan? tiap hari pegi pejabat gaaaah. =.='' time ni la tahun nak amek UPSR. alhamdulillah result aku cemerlang ehehe.oh tahun2 before ni aku ade pk nak try masuk team bola tp sbb rumah jauh en so terbantut la hasrat aku tu D: tahun ni gak la ade khemah ibadah and disebabkan azam aku thn lps tu, aku x menangis =.='' aa thn ni aku naik pentas balik utk amek anugerah no 1 2 3 dlm kelas. anugerah bahasa arab padahal arab biasa2 je. haha. and tahun ni gak la banyak gila ponteng kelas arab sbb semua dak2 ni dah berpecah. ahaha.


okay ckup la tu cite time skola rendah.ade je yg aku ingat banyak lagi tapi takpe la. penat lak tulis blog ni ahaha. maybe next post aku cite pasal skola menengah? tp tah la. tapi papepon, esok dah 2011 and semoga tahun dpn lagi bagus dari tahun ni. ;D

1 comment:

  1. What a nice review of yr whole life, hahaha! Btw hello :D

    ReplyDelete